Tipy na výlety s dětmi (věk 7-10 let)

Přečtěte si kam můžete vyrazit, máte-li děti ve věku od 7 do 10 let. Nezapomeňte se podívat na fotografie, mluví sami za sebe.

Romer Strasse - římské cesty

Autem se dopravíte (cca 10 minut jízdy) do Bockstein, přesně na místo, kde je železniční tauernský tunel. To je také zajímavé, můžete se podívat systém vlakové dopravy (nakládání aut na vlak) směrem do Korutan a dále do Itálie přes železniční tauernský tunel.
Kousek za tunelem je kamenné parkoviště, kde již začíná údolí Anlauftal. Toto údolí vede podél potoka, a kolem vás se zvedají docela strmé kopce se skalami. Cesta údolím nabízí zajímavé pohledy a jen mírně stoupá až do míst, kde se můžete rozhodnout, zda budete pokračovat po římských stezkách lesem nahoru, nebo výlet nasměrujete směrem k chatě Radeckalm.
Jednodušší je cesta na Radeckalm, kam dorazíte zanedlouho, můžete se občerstvit, odpočinout a pomalu se vrátit zpět. Těžší variant začíná na rozcestí dřevěným mostem přes řeku. Budete stoupat do opravdu prudkého kopce úzkou lesní cestou. Výlet doporučujeme pro šikovné a sportovně zaměřené děti. Jedná se o černou trasu, která vás po 4,5 hodinách dovede do cíle trasy Korntauern. S dětmi jsme vyšli pouze část, zdatní dospělí by zvládli pokračovat, je však třeba vyrazit na tento výlet zrána. Cestou na Korntauern nejsou žádné salaše! Na konci hranice lesa se nám otevřel krásný pohled na vcholky hor.

Poserhohe

Náročný výstup, který lze opět pojmout pohodově, tj. výstupem na chatu Poserhohe a cestou zpět do údolí nebo lze pokračovat až na Gamkarskogel, což je opravdu nádherný výlet na jeden z nejkrásnějších vrcholků v údolí. Trasa na Poserhohe začíná odbočkou z Hohenweg v Bad Gastein. Je to jen do kopce. Stoupá se lesem, postupně se nabízí krásné výhledy na vrcholky i do údolí. Zhruba po dvou hodinách a půl se ráz krajiny mění v pastviny, a to už se pomalu blížíte k Poserhohe. Je to opravdu chata jako z pohádky. Výborně se tady vaří a je tu spousta atrakcí pro děti. Určitě se tady zastavíte na svačinu, pokocháte se výhledy a potom už záleží jen na Vás, zda se vydáte směrem na Gamkarskogel nebo zpět do údolí. Nemusíte se vracet stejnou cestou, ale sejít směrem do údolí Kotchachtal.

Hardweg - Rudolfshohe

Další pohodová procházka po lehké cestě přímo nad apartmány v Bad Gastein. Cesta je značená hned od domu směrem na Rudolfshohe. Rudolfshohe je útulná chata, kde se můžete zastavit třeba na kávu nebo na zmrzlinu. Cesta je zpočátku mírně do kopečka, ale pak už půjdete jen po rovince lesem. Pokud byste chtěli, můžete tuto cestu využít jako začátek pro náročnější túru směrem na Graukogel. Pokud ji chcete pojmout opravdu odpočinkově dojdete asi po hodině do Bad Gastein a přes centrum města se dostanete zpět k apartmánům.

Heilstollen - Sportgastein

Tento výlet je jeden z nejkrásnějších, které jsme dosud v údolí Gastein podnikli. Navíc je možnost se v průběhu cesty rozhodnout pro náročnější variant s výstupem na Kreuzkogel.
Autem jsme se dopravili na parkoviště k radonovým štolám - Heilstollen. Odtud je cesta značená směrem na Hiernonymus Haus, což je ruina domu, kolem které se prochází směrem na Sportgastein. Hlavní výškové body se nastoupají po pohodlné široké lesní cestě ve stínu, a od Hieronymus Haus se pokračuje těsně pod hřebenem směrem na Sportgastein. Je to úzká, ale pohodlná cesta s překrásnými výhledy. Ke konci cesta stoupá, a na úplný závěr jsou krátké řetězy, které se dají s opatrností projít. Obejít se nedají, takže s malými dětmi (předškoláky) se na tuto jinak technicky lehkou trasu nevydávejte.
Odbočka na Kreuzkogel je před Hieronymus Haus a nemůžete ji přehlédnout. Obě cesty vedou k horní stanici lanovky na Sportgastein.

Sportgastein - Bockstein nebo obráceně

Tento výlet je opravdu pohodový a velice pěkný. Trasa vede údolím kolem potoka a nabízí krásné pohledy na skalní masivy s vodopády. Velká část trasy vede lesem. Cestou jsou dvě chaty s příjemným občerstvením a dětským hřištěm.
Tato cesta je pohodlná směrem ze Sportgastein, kdy klesáte dolů až do Bockstein. Směrem z Bockstein stoupáte neustále nahoru, ale je to opravdu jen mírné stoupání, které jsme s dětmi bez problémů zvládli.